Λύσεις σε προβλήματα σχετικά με τα δικαιώματά σας ως πολιτών της Ε.Ε.
Τι είναι το Solvit
H υπηρεσία Solvit έχει ως σκοπό την εξεύρεση γρήγορων και ανεπίσημων λύσεων σε προβλήματα που αντιμετωπίζουν πολίτες και επιχειρήσεις, όταν τα δικαιώματά τους που απορρέουν από το δίκαιο της Ε.Ε δεν αναγνωρίζονται από δημόσιες αρχές άλλου κράτους μέλους της ΕΕ και δεν έχουν κινηθεί σχετικές νομικές διαδικασίες σε ευρωπαϊκό ή εθνικό επίπεδο. Το Solvit λειτουργεί με τη μορφή ενός δικτύου εθνικών κέντρων. Κέντρα Solvit υπάρχουν σε όλες τις χώρες της ΕΕ, καθώς και στην Ισλανδία, το Λιχτενστάιν και τη Νορβηγία. Η λειτουργία του στηρίζεται στη Σύσταση της Επιτροπής σχετικά με τις αρχές που διέπουν το Solvit (C.5869 final/17-9-2013) και στη Σύσταση της Επιτροπής για τις αρχές σχετικά με τη χρήση Solvit (Ε.3901/7-12-2001).
- Το τοπικό κέντρο (Home Centre): πρόκειται για το κέντρο της χώρας με την οποία ο καταγγέλλων έχει τους στενότερους δεσμούς (π.χ. λόγω υπηκοότητας, κατοικίας ή έδρας) και
- Το επικεφαλής κέντρο (Lead Centre): πρόκειται για το κέντρο της χώρας στην οποία σημειώθηκε η πιθανολογούμενη παράβαση.
Χρήση της Υπηρεσίας Solvit
Πριν από οποιαδήποτε ενέργειά σας, παρακαλούμε πολύ να διαβάσετε προσεκτικά σχετικά με το Solvit (
βλ. εδώ), καθώς και τη
σχετική δήλωση περί απορρήτου. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να κατανοήσετε τους όρους χρήσης της υπηρεσίας αλλά και τα σχετικά με την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων, σύμφωνα πάντα με τα προβλεπόμενα από την ευρωπαϊκή και εθνική νομοθεσία. Στο πλαίσιο αυτό, στην ανωτέρω ιστοσελίδα, πλην άλλων, θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις απαιτούμενες πληροφορίες αναφορικά με το θεσμικό πλαίσιο, την πρόσβαση στα προσωπικά δεδομένα καθώς και το χρόνο διατήρησής τους, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.
Ακολούθως, και έχοντας διαβάσει και κατανοήσει πλήρως τα ανωτέρω, μπορείτε να υποβάλλετε την υπόθεσή σας στο Solvit, μέσω της συμπλήρωσης της σχετικής ηλεκτρονικής φόρμας υποβολής προβλήματος
στην κεντρική σελίδα του Solvit. Κατά την υποβολή της υπόθεσή σας μέσω της ως άνω σχετικής ιστοσελίδας θα σας ζητηθεί να συμφωνήσετε στη σχετική δήλωση για την τυχόν επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων από τα αρμόδια κέντρα Solvit (τοπικό και επικεφαλής) και τις κατά περίπτωση εμπλεκόμενες εθνικές αρμόδιες αρχές, προκειμένου να ξεκινήσει η διαδικασία επίλυσης της υπόθεσής σας.
Ποιος έχει πρόσβαση στα Δεδομένα Προσωπικού Χαρακτήρα
Όπως αναφέρεται και ως άνω, πρόσβαση στα δεδομένα σας δύνανται να αποκτούν τα αρμόδια κέντρα Solvit καθώς και οι εμπλεκόμενες εθνικές αρμόδιες αρχές. Επίσης, πρόσβαση στα δεδομένα σας έχει το προσωπικό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ενώ ενδέχεται να αποκτήσουν και άλλες υπηρεσίες παροχής βοήθειας της ΕΕ (βλ. Your Europe Advice, Europe Direct Call Center) στην περίπτωση που, κατόπιν δικής σας συγκατάθεσης, το Solvit διαβιβάσει την υπόθεσή σας σε κάποια εξ αυτών, εφόσον κριθεί ως καταλληλότερη υπηρεσία
Επεξεργασία Δεδομένων
Για τη διεκπεραίωση της υπόθεσής σας δύνανται να τύχουν επεξεργασίας δεδομένα όπως πλήρες ονοματεπώνυμο, ταχυδρομική διεύθυνση, ηλεκτρονική διεύθυνση, αριθμό τηλεφώνου, υπηκοότητα και κάθε άλλο απαραίτητο για την εξέταση της υπόθεσής σας δεδομένο, το οποίο περιλαμβάνεται στην αίτησή σας και είναι απαραίτητο για την εξέταση της υπόθεσής σας. Εφόσον υπάρχουν σχετικά έγγραφα, αυτά προστίθενται στο φάκελο της υπόθεσής σας, στην πλατφόρμα του Solvit.
Τα προσωπικά δεδομένα σας, κάθε σχετικό στοιχείο που υποβάλλετε ή διαβιβάζετε στο Ελληνικό Κέντρο Solvit καθώς και κάθε συμπληρωματικό στοιχείο που αποστέλλετε για τη διεκπεραίωση της υπόθεσης τυγχάνουν της απαραίτητης για τη διαχείριση/επίλυση της υπόθεσής σας επεξεργασίας, από αρμόδιους υπαλλήλους της Δ/νσης Ευρωπαϊκής Ένωσης και Διεθνών Σχέσεων του Υπουργείου Οικονομικών ενώ πιθανόν να διαβιβαστούν κατά τα ως άνω αναφερόμενα, εάν αυτό κριθεί απαραίτητο.(Υπεύθυνος Προστασίας Δεδομένων Υπ. Οικ.: Αυτοτελές Γραφείο Υπεύθυνου Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, τηλ 2131339040).
Χρόνος Διατήρησης των Δεδομένων
Τα δεδομένα σας, σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, για 18 μήνες μετά το κλείσιμο της υπόθεσής σας θα εμφανίζονται στην αίτησή σας στο SOLVIT, αλλά θα ισχύουν περιορισμοί ως προς την πρόσβαση σε αυτά. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τους περιορισμούς αυτούς παρακαλούμε συμβουλευτείτε το
http://ec.europa.eu/solvit/privacy-statement/index_el.htm. Περαιτέρω, για τους επόμενους 18 μήνες τα δεδομένα θα παραμένουν “κλειδωμένα” (μη προσβάσιμα). Η πρόσβαση σε αυτά θα είναι δυνατή μόνον μετά από αιτιολογημένη αίτηση, για ειδικούς σκοπούς (π.χ. απόδειξη συναλλαγών). Αυτόματη διαγραφή των δεδομένων σας πραγματοποιείται 3 χρόνια μετά το κλείσιμο της υπόθεσή σας.
Δικαιώματα Υποκειμένων των Δεδομένων
Τα υποκείμενα των δεδομένων έχουν όλα τα δικαιώματα που τους αναγνωρίζονται από την εθνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία. Ενδεικτικά αναφέρονται τα δικαιώματα των αρ. 15 («Δικαίωμα πρόσβασης στα δεδομένα»), αρ.16 («Δικαίωμα διόρθωσης»), αρ.17 («Δικαίωμα διαγραφής») και αρ.18 («Δικαίωμα περιορισμού της επεξεργασίας») του Γενικού Κανονισμού για την Προστασία Δεδομένων (Κανονισμός (ΕΕ) 2016/679 και ο Ν. 4624/2019 «Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, μέτρα εφαρμογής του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/680 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 και άλλες διατάξεις», τα οποία δύνανται να ασκηθούν εντός του πλαισίου που καθορίζεται από τον ως άνω Κανονισμό. Αναφορικά με τα ως άνω δικαιώματά σας κάθε σχετικό αίτημα πρέπει να υποβάλλεται εγγράφως στη Διεύθυνση Ε.Ε και Διεθνών Σχέσεων (Ελληνικό Κέντρο Solvit, ταχυδρομική διεύθυνση: Υπουργείο Οικονομικών, Δ/νση Ευρωπαϊκής Ένωσης και Διεθνών Σχέσεων, Νίκης 5-7, 10563, Σύνταγμα, Αθήνα, ηλεκτρονική διεύθυνση:
Solvit.greece@mnec.gr, και
euaffairs-intrelations@minfin.gr, τηλ. 210 333 2772, -2865, -2793).